Uniek Twin Event

Uniek ‘twin-event’ bij officiële opening onderzeese elektriciteitskabel

MAASVLAKTE (NL) / GRAIN (UK) – Op donderdag 12 mei is tijdens een internationaal, simultaan uitgevoerd openingsevenement de onderzeese 1000 megawatt elektriciteitskabel tussen Engeland en Nederland, genaamd BritNed, officieel geopend. BritNed is een joint venture van TenneT TSO B.V. (Nederland) en National Grid (Groot-Brittannie) en deze verbindt voor de eerste keer de elektriciteitsnetten van Groot-Brittannië en het Europese continent.

Het prestigieuze openingsevenement vond plaats op het terrein van de converterstations op de Maasvlakte in Nederland en Grain in Engeland, en had als thema ‘Powering Europe’s Future’ meegekregen. Gedurende de officiële openings ceremonie stonden beide locaties via een satelliet met elkaar in verbinding om het programma identiek te laten verlopen en het grensoverschrijdende belang van het evenement te benadrukken.

De Boer, leverancier van tijdelijke accommodaties, bouwde aan beide zijden diverse ruimtes die onder andere dienst deden als trendy lounge en theater. “Als ISO 9001/14001 gecertificeerde organisatie zijn we zeer goed in staat om dit soort veeleisende projecten tot een goed einde te brengen. In samenwerking met ons kantoor in Engeland konden wij ook aan specifieke Health & Safety eisen die werken op een hoogspanningsconverterstation met zich meebrengt voldoen tijdens de bouw”, aldus Marc van Raaij, Commercieel Directeur van De Boer Nederland.

Volgens de organisator van het evenement, Mood Concepts, was het een uitdagende klus. Directeur Corine Berkel: “Het moest een evenement van hoogstaande klasse en met internationale allure zijn. Het is erg prettig om voor een klus met een dergelijke hoge moeilijkheidsgraad te werken met professionele partners als De Boer, Oseven, Party Rent Group en Koolhaas Concepts leverancier bloemen arrangement). Dankzij onze zorgvuldig opgebouwde partnerships werkte alles als een geoliede machine en dat merkt uiteindelijk de klant en haar gasten. Deze combinatie weet inmiddels hoe daar mee om te gaan en dat stelt ons ook in staat om in de toekomst goede performances neer te zetten, bijvoorbeeld rondom de Olympische Spelen London 2012.”

Erwin Verschoor, Algemeen Directeur Oseven: “Voor deze gelegenheid hebben wij een food & drinkassortiment samengesteld uit de Britse en Nederlandse keuken. Voor ons lag de uitdaging om alles exact op hetzelfde moment op dezelfde wijze te presenteren op twee verschillende locaties, en dan ook nog volgens de hoge standaard waar wij voor staan”.

“Voor de Party Rent Group was dit niet de eerste opdracht in Groot-Brittannië. Mood Concepts werkt graag met ons vanwege de hoogstaande kwaliteit van ons design meubilair en dat paste uitstekend in het plaatje van deze opdracht”, aldus Martin Stemerdink, Commercieel Directeur van Party Rent Group.

Over De Boer
De Boer is de internationaal toonaangevende leverancier van tijdelijke accommodaties voor onder andere grootschalige evenementen en festivals, opslag, bagageafhandeling op luchthavens en tijdelijke winkels. Opgericht in 1924 en met het hoofdkantoor in Alkmaar, heeft het bedrijf eigen kantoren in onder andere Duitsland, Groot-Brittannië, België, Frankrijk, Spanje, Zweden en Qatar. De Boer is ook vertegenwoordigd in de Verenigde Staten en Rusland. De onderneming heeft internationaal meer dan 350 medewerkers en tijdens het hoogseizoen loop dit met nog eens 150 tijdelijke krachten op. NPM Capital is sinds augustus 2005 grootaandeelhouder.
www.deboer.com

Over Mood Concepts
Mood Concepts is vernieuwend en verrassend. Sinds 2006 mag zij zich een pionier in de internationale evenementenwereld noemen, die zichzelf tot doel gesteld heeft om ook uw verwachtingen te overtreffen. Uitgebalanceerde ingrediënten smelten samen in doordachte totaalconcepten, die zintuigen prikkelen en communicatie versterken. Met passie en maatwerk zorgen wij voor de juiste toon, de juiste smaak en de juiste stemming! Mood Concepts is uitgesproken anders door de kenmerken geïntegreerde aanpak. Alles onder één dak; wij creëren, produceren en regisseren keer op keer de ultieme beleving! Mood je doen!

Klik hier om terug te gaan naar overzicht persberichten.

Uniek Twin Event