Persbericht 20 maart 2013: Mood Concepts genomineerd voor de Gouden Giraffe Effectief 2013

Geplaatst op 21 maart 2013

PERSBERICHT

Eerbeek, 20 maart 2013

MOOD CONCEPTS GENOMINEERD VOOR DE GOUDEN GIRAFFE EFFECTIEF 2013
Afgelopen week heeft Mood Concepts de officiële nominatie mogen ontvangen voor de Gouden Giraffe 2013 in de categorie Effectief. De nominatie betreft het evenement ‘Campina Dichtbij’ in opdracht van FrieslandCampina. 15 April a.s. zullen de winnaars van de Gouden Giraffe 2013, tijdens een groots opgezette feestavond in Taets Art Gallery in Zaandam bekend worden gemaakt. Mood Concepts is er trots op dat zij als jong Gelders bureau genomineerd is voor deze prestigieuze prijs, die de “Live Communication Award” van Nederland wordt genoemd.

Campina Dichtbij
Op 23 mei 2012 gingen ruim 1.200 medewerkers en 5.000 melkveehouders van FrieslandCampina samen ‘de boer op’ om de consument op een hele persoonlijke manier uit te leggen waar de melk vandaan komt. De kernboodschap: Campina- melk komt van dichtbij. Van Nederlandse koeien, van Nederlandse bodem. Melk van koeien die van het voorjaar tot in het najaar tenminste 120 dagen per jaar, 6 uur per dag in de wei lopen. Tijdens de actie zijn er ruim 250.000 special-edition pakken Campina-melk aan de deur uitgedeeld.

De grootschaligste live consumentenactie ooit
Met name de grootschaligheid van het project, en het waarborgen van de authenticiteit van de boer, was de belangrijkste uitdaging voor Mood Concepts. In totaal werden er 350.000 huishoudens bezocht, werden er 700.000 klanten-contacten gerealiseerd, en werd alles live geregisseerd en geregistreerd.

De dag breekt aan
‘Op het moment dat De Kast in de ochtend het podium betrad in Amsterdam met het speciaal voor deze gelegenheid geschreven strijdlied ‘De dag breekt aan’, wist ik dat het goed zat. Het enthousiasme waarmee alle melkveehouders en medewerkers van FrieslandCampina het lied omarmden was een goede voorbode voor hetgeen zou gaan komen; met zijn allen “de boer op” om hun eigen eerlijke product te promoten! Het enthousiasme van die 5.000 melkveehouders was geweldig!’; aldus Corine Berkel, Director van Mood Concepts.

Direct resultaat
‘Voor FrieslandCampina heeft de actie direct resultaat opgeleverd.  De naamsbekendheid van Campina is daadwerkelijk gegroeid door deze actie. Er zijn ruim 4 miljoen huishoudens bereikt op 1 dag en naast trending topic van de dag kreeg de actie ook buitenlandse media-aandacht. ’, aldus Frenkel Denie, Consumer Marketing Director Benelux van FrieslandCampina.

15 april 2013 : Gouden Dag?
Uiteraard is Mood Concepts blij met de nominatie. Samen met Friesland Campina hopen we deze op 15 april aanstaande te verzilveren door de Gouden Giraffe in ontvangst te mogen nemen.
__________________________________________________________________________________
Voor meer informatie :
Mood Concepts B.V., Corine Berkel E corine@moodconcepts.nl T +31 (0)313 619100
Koninklijke FrieslandCampina N.V. , Carien de Bas
E carien.debas@frieslandcampina.com T  +31 (0)33 713 26 77
__________________________________________________________________________________
Mood Concepts B.V. is vernieuwend en verrassend. Een pionier in de internationale evenementenwereld, die zichzelf tot doel heeft gesteld ook uw verwachtingen te overtreffen. Of het nu gaat om een opening, een relatie-event, een seminar, congres, personeelsfeest, het zoeken van een passende locatie (venuefinding) of projectmanagement. Mood Concepts staat voor de meerwaarde van live-communicatie door de inzet van events.
Uitgebalanceerde ingrediënten smelten samen in onze doordachte totaalconcepten, die zintuigen prikkelen en communicatie versterken. Met passie en maatwerk zorgen wij voor de juiste toon, de juiste smaak en de juiste stemming. Mood Concepts is uitgesproken anders door de kenmerkende geïntegreerde aanpak. Alles onder één dak: wij creëren, produceren en regisseren keer op keer de ultieme beleving!


Koninklijke FrieslandCampina N.V. voorziet honderden miljoenen mensen over de wereld van gezonde voeding, die rijk is aan waardevolle voedingsstoffen. Het assortiment bestaat uit zuiveldranken, baby- en kindervoeding, kaas, boter, room, desserts en functionele ingrediënten op basis van zuivel. Naast consumentenproducten worden ook producten geleverd aan professionele afnemers in bakkerij en horeca, aan de voedingsmiddelenindustrie en aan de farmaceutische sector. De jaaromzet van Koninklijke FrieslandCampina N.V. bedraagt, op basis van de cijfers van 2011, 9,6 miljard euro. De onderneming telt circa 19.000 medewerkers en beschikt over ruim 100 productielocaties en verkoopvestigingen in 25 verschillende landen. FrieslandCampina heeft haar commerciële activiteiten ondergebracht in vier business groups: Consumer Products Europe; Consumer Products International; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. Bekende merken zijn onder meer: Campina, Chocomel, Fristi, Friesche Vlag, Mona, Optimel, Vifit, Milner, Frico, Botergoud, Valess, Appelsientje, DubbelFrisss, CoolBest, Landliebe, Fruttis, Joyvalle, Yazoo, Milli, Pöttyös, Napolact, NoyNoy, Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Peak, Rainbow, DebicValess, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation en Nutrifeed. Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A. met 14.400 leden-melkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België, is de eigenaar van Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Terug naar het nieuwsoverzicht